Speciale kantoren voor rijke klanten van Belfius
Belfius engageert zich voor het rijke cliĆ«nteel: āDaar liggen de meeste inkomstenā
Er komen speciale kantoren voor de rijke klanten van Belfius, maakt de bank zelf bekend. Het is een trend die zich ook manifesteert bij andere Belgische grootbanken omdat dit het type klant is waar banken het meeste aan verdienen.
Sterke ambities
De bank is ambitieus en wil tegen 2025 zestig private houses en tien wealth houses realiseren. Onder de private-categorie vallen klanten met een vermogen van minstens een half miljoen euro, de wealth– categorie vereist een vermogen van minstens 2,5 miljoen euro.
āDe dienstverlening omvat in de eerste plaats beleggingenā, zegt Olivier Goerens van Belfius. āDe klanten krijgen beleggingsadvies op maat en met specifieke vragen kunnen ze terrecht bij onze specialisten.ā
Momenteel beschikt de bank slechts over enkele van die gespecialiseerde kantoren, maar hun aantal zal in de toekomst snel groeien. Belfius is tevens niet de enige bank die hun aanbod voor rijke klanten gaat uitbouwen.
Rijke klanten zijn begeerd
Een logische strategie aangezien vermogende klanten een begeerd goed zijn. Banken houden immers het meeste inkomsten over aan dit type klant. āBanken doen dan ook ontzettend hun best om klanten aan hun te binden door het verlenen van persoonlijk advies en adviseurs die bij hen thuis op bezoek komenā, stipt Pascal PaepenĀ van spaarvarkens.be aan. āBovendien vereisten dergelijke klanten ook specifieke verzekeringen waar banken op kunnen anticiperenā. Het is dus logisch dat gewerkt wordt aan speciale kantoren voor de rijke klanten van Belfius.
Learn:Ā Top 5 Local SEO Expert In Bangladesh
Geen negatieve impact voor andere klanten
Olivier Goerens, marketingdirecteur bij Belfius beaamt dat de activiteiten gericht op de rijke klanten meer geld opbrengt. Hij beklemtoont wel dat de nieuwe strategie niet ten koste gaat van de andere klanten. āIntegendeel, het is net dankzij die inkomsten dat we al de rest van onze dienstverlening kunnen blijven aanbiedenā.
De Belfius-directeur ontkracht ook het idee dat rijke klanten een steeds betere service krijgen in vergelijking met gewone rekeninghouders die meer moeite hebben om over een persoonlijk contact bij hun bank te beschikken.
āHet opendeurbeleid van vroeger is ook niet heiligmakendā, onderstreept de Belfius-directeur.Ā āJe kon dan misschien wel makkelijk binnenwandelen, maar je moest vaak wachten en kwam niet altijd bij de juist persoon terrecht. Door op afspraak te werken worden klanten nu sneller en gerichter geholpen.ā
Ook bankenfederatie Febelfin zegt dat er geen reden is tot ongerustheid. āDe uitbouw van speciale dienstverlening voor rijke klanten zal niet ten koste gaan van de gewone dienstverleningā, zegt woordvoerster Isabelle Marchand. Ā āHet is in de eerste plaats een manier om te inkomsten meer te diversifiĆ«renā.
Om ze nog beter te kunnen pluimen. En wie het meest pluimen verzamelt wordt bevorderd.
Zie:
– verkoop van rommel tijdens Lehman Brothers (CDO’s)
– Michael Lewis die een domme Fransman oplichtte en daarom prompt bij Salomon Brothers in het directiecomite mocht (zie Blufpoker – Liar’s Poker, heruitgegeven als Vuil Spel: must read !)