De Drie Favorieten van Caroline Reyl

Caroline Reyl

Caroline Reyl is fondsbeheerder van Pictet Premium Brands. Dit fonds belegt in bedrijven met topmerken, marktleiders met een sterk prijszettingsvermogen. Ze genieten grote klantenloyaliteit. De groei van Premium Brands wordt ondersteund door de wereldwijde opkomst van de middenklasse en de ‘sheconomy’. De snel stijgende economische onafhankelijkheid van vrouwen is een sterke stimulans voor topmerken.

LVMH 

LVMH is een icoon van luxe. De Franse groep biedt luxeproducten met superieure marges voor verschillende budgetten. Het brede gamma gaat van Dior-lippenstiften, over Dom Pérignon champagne en Fendi handtassen tot de meest exclusieve Marc Jacobs haute couture en Tiffany juwelen. Met een aanzienlijke verkoop in China (25% van de omzet), zal LVMH verder de vruchten plukken van ‘revenge-spending’. Tegelijk groeit het bedrijf sterk in de VS en Europa dankzij tijdens lockdowns ingevoerde kostenrationaliseringen en efficiënte digitale marketing. De marges zijn uitzonderlijk inflatiebestendig. Vorig jaar verhoogde Louis Vuitton de prijzen met 8% waarna de verkoop met 25% steeg. (Euronext Parijs, isin-code FR0000121014)

Ferrari

In een onzekere macro-economische omgeving is Ferrari een solide investering die kan steunen op een recordvraag en een bijzonder sterk vermogen om de prijzen hoog te houden of zelfs nog te verhogen. Toch wordt het Italiaanse bedrijf conservatief geleid. Het orderboek is al volledig gevuld tot 2025. De marges zijn hoog en ze zullen nog toenemen. ‘Bovendien is er de lancering dit jaar van nieuwe modellen, waaronder de bloedmooie ‘Purosangue’. De fondsbeheerder van Pictet verwacht dat de combinatie van al die gunstige factoren moeilijk anders kan dan leiden tot een verdere opwaartse waardering van dit aandeel van de maker van de ultieme luxe auto. (Euronext Milaan, isin-code NL0011585146)

Marriott 

Marriott is de grootste hotelketen ter wereld in aantal beschikbare kamers (1,4 miljoen). De groep heeft 30 merken en 8 000 hotels in 139 landen. Sinds het einde van alle lockdowns wereldwijd, zien we een geleidelijke maar zekere terugkeer van internationaal toerisme en een vurig verlangen naar nieuwe ervaringen. Consumenten zijn bovendien bereid meer te betalen voor reizen dan voorheen. Hierop kan Marriott volop inspelen. Het franchise-model, dat weinig activa vergt en de doorgedreven kostenbesparingen tijdens de COVID zorgen vandaag voor een sterk prijszettingsvermogen en hoge winstmarges. De inkomsten-per-kamer-ratio staat opnieuw op het niveau van 2019 en zal verder klimmen. (Euronext Milaan, isin-code US5719032022)

Deze bijdrage verscheen eerder ook in De Standaard

Reacties