David Hendrix stelt zijn favorieten voor

David Hendrix is verantwoordelijke voor het trefpunt van de Vlaamse Federatie van Beleggers in Leuven. Hij wil de kennis over beleggen in Vlaanderen verhogen. Het komende jaar wordt waarschijnlijk weer turbulent, maar turbulentie op de beurs biedt altijd kansen.

MercadoLibre

De e-commerce- en fintech-speler toont zich een echt krachtpatser in Latijns-Amerika die steevast sterke cijfers kan voorleggen. Achter de cijfers schuilt echter een dieper verhaal van schaal en diversificatie. MercadoLibre herinvesteert continu in hun groei-initiatieven om hun concurrentiepositie te versterken, en hier kunnen ze stilaan de vruchten van plukken: meer dan 71 miljoen actieve en unieke kopers en meer dan 550 miljoen verkochte goederen. Een van de groeimotoren binnen hun arsenaal is MercadoPago, hun fintech onderdeel dat blijft groeien aan een ratio van 30% (MAU), waarbij de gebruikers meer producten gaan gebruiken.
Cava

De opkomende restaurantketen uit de VS is met zijn 382 restaurants een groeiende speler. Hun focus ligt op het aanbieden van verse producten uit de mediterrane keuken, om zo een gezonder alternatief te bieden binnen het fast-casual segment. Bowls, pitaās, spreads en dips doen ons denken aan Chipotle, en als we dit combineren met een vleugje mediterrane groenten, tzatziki, hummus en kip, krijgen we CAVA. Met een koersverlies van 43% tot dusver in 2025 kondigde het management aan te zorgen voor optimalisaties binnen de organisatie. Op die manier willen ze hun marges verbeteren en een betere service kunnen bieden aan de klanten.
Amazon

De gekende Amerikaanse retailer kan keer op keer prachtige cijfers voorleggen, en dat was onlangs niet anders. Het bedrijf blijft continu groeien, waarbij het e- commerce segment blijft domineren zowel nationaal als internationaal, maar Amazon is meer dan e-commerce alleen. Hun cloud platform Amazon Web Services blijft niet alleen groeien, maar kent eveneens prachtige marges a ratio van 33%. Daarnaast is Amazon ook bekend van zijn Prime en nieuwe adverteerders business waarbij ze onlangs met Roku in zee gingen. Met een stabiele business en groeiende elementen blijft Amazon na 30 jaar nog steeds in de āday oneā cultuur.
Dit artikel verscheen eerder in De Standaard.
Published in Aandelen, Beleggen, De Drie Favorieten van ..., Gratis
Reacties